Cinsellikten komikliğe Türk pop müziği şarkıları…


Toplam Okunma: 7960 | En Son Okunma: 27.04.2024 - 16:45
Kategori: Eleştiri/Kritik, Toplum ve Müzik

Musiki Dergisi’nde yayınlanan konuların literatür araştırmacıları açısından ard arda gelmesine olabildiğince özen gösterilmektedir. Ayhan Sarı’nın kaleme aldığı III. Selim şarkı sözlerinden Tarkan’ın şarkısına uzanan “Gel gel hiç acımıycak” yazısı ardından Türk pop müziği şarkılarının söz içeriklerinin cinsellikten komikliğe tarihsel seçkisini sunuyoruz. Aktardığımız pop müziği şarkıları günümüzde 1980-90′lı yıllar ve 2000′lerin ilk dönemine damgasını vuran ‘komik veya ilginç sözlü’ şarkılar olarak nitelendiriliyor…

Cinsellikten komikliğe Türk pop müziği şarkıları…

Görünen yüzüyle Yonca Evcimik’in seslendirdiği “Abone” şarkısı ile başladı:

“Aboneyim abone/ biletleri cebimde
Ballı lokma tatlısı/ aman haydi hayırlısı
Daha bir güzelleştim/ bu aşk yaradı bana
Herkes dalga geçse de/ darısı başınıza”

Evcimik asıl vuruşunu “Bandıra Bandıra” şarkısıyla yaptı, şimdi herkes onu bu şarkıyla hatırlıyor. Şöyle demişti:

“Bandıra bandıra ye beni/ Hiç doyamazsın tadıma
Bütün numaralar bende/ Sen de var benim farkıma
Kalmasın aklın başka yerde/ Ne işin var başka yerde
Bandıra bandıra ye beni/ Hiç doyamazsın tadıma”

Hakan Peker’in şarkısı ise Corc isimli birinden borç istenmesiyle ilgiliydi.

“Hey zil çaldı mı/ Kızlar çıktı mı
Bizim öğretmen/ Dalgayı çaktı mı
Seninki Hülya/ Benimki Rüya
Ders çıkışında/ Okulun kapısında dikil ha
Hey Corç versene borç
Olmaz Maykıl bende de yok”

Peker’in en çok akılda kalan şarkılarından bir başkasının nakaratı da şuydu:

“Miniksin ufacıksın sen tatlı bir kaçıksın
Ufak tefek kusurlarınla gönlü açıksın
Elleri boş dursa ağzı boş durmaz
Maşallah hali vakti pek yerinde
Kafayı bunlarla boş yere yormaz
Bir sürü güzel gacı var elinde
Barda durur barmen minik şişe elinde
Biz çalarız o durmaz hep oynar yerinde”

Nihat Doğan’ın yıldızını parlatan şarkının belki sözleri değil ama klibindeki efektleri ilginçti:

Şarkının, “kırdın kalbimi ” sözlerinin ardından gelen cam kırılması efektini duyanlar ilk anda inanamadı. Bu 90′lı yılların başında uzun süre espri konusu olmuştu.

Kültür Bakanlığı 1. Müzik Kongresi’nin (1989) ardından acılı arabesk şarkılara alternatif olarak “acısız arabesk” şeklinde lanse edilen Hakkı Bulut’un şarkısı epeyce tartışılmış hatta alay konusu olmuştu.

“Ne bileyim işte kıskanıyorum
Seni kendimden bile kıskanıyorum
Kıskanıyorum, kıskanıyorum
Kıskanmak aşkın kanununda var
Gerçek seven kalbi bu duygu sarar
Henüz üç yaşında bir kardeşim var
Seni ondan bile kıskanıyorum”

Tayfun Duygulu 1990′ların başında “hadi gene iyisin” şarkısı ile girmişti müzik piyasasına:

“Hadi yine iyisin/ İyisin iyisin
Sen işini bilirsin, bilirsin bilirsin
Deli dolu birisin, birisin birisin
Reçeteni ister misin
Muck! ister misin”

Ümit Besen’in İngilizcesinden komedi ile ironi bir arada:
“I love you, I love you
Do you love me/ Yes, I do
If you love me tell me, tell me
If you love me kiss me, kiss me”

Mustafa Sandal daha bir terbiyeliydi sanki:

“Bu kız beni beni görmeli/ Bana kazak örmeli
Yalnız beni sevmeli artık/ Bu kız beni görmeli
Bana kazak örmeli/ Muradına ermeli artık”

Ya Ceylan’ın şarkısının komik sözleri:

“Her gün başka başka konu/ He başı ne de sonu
Söyle gerçek sevgi bu mu/ Yaptığına şantaj denir
Böyle aşka montaj denir/ Şantaj, montaj, şantaj, montaj”

Uzaylı numarasıyla yer edinen Mustafa Topaloğlu felsefeye de değinmişti:

Aklın varsa kendine sakla, Felsefe yapma
Kimi doğru kimi yanlış/ Kafana takma, kafana takma
Felsefe yapma, felsefe yapma/ Hiç felsefe yapma, felsefe yapma /
Uzaydan gelmedik ki dünyalıyız biz/ Uzaydan gelmedik ki dünyalıyız biz.

Çişinin gelmesini söylemesiyle bir süre kaybolan Tarkan “Kıl oldum abi” şarkısıyla gündeme oturmuştu:

“Takmış takıştırmış/ Sürmüş sürüştürmüş
Bir dağınıklık, bir rüküşlük/ Kıl oldum abi
Giyinmiş rengarenk/ Perperişan hali
Üstelik çorabı da kaçmış/ Kıl oldum abi”

Emrah ise kültürel ilerleme peşinde gazeteci ağabeylerini tavlamakla uğraşıyordu:

“Yaz gazeteci yaz
Bıktım yazı beklemekten
Yazıver de gelsin bu yaz…”

Türk sinemasının Afrodit’i Banu Alkan eksik kalmadı. O dönem sevgilisi Murat Taşdemir ile birlikte seslendirdiği “Neremi Neremi” şarkısı:

“Neremi neremi/ Gözlerini
Neremi neremi/ Gülyüzünü
Neremi neremi/ Dudaklarını
Neremi neremi/ Her yerini”

Alkan daha sonra kendini aştı ve bir kaldırttı bir aldırttı:

“Karşıdan çapkın bakma öyle/ Hadi beni dansa kaldır
Kaldıramazsan kaldırırlar güzelim/ Benim yarim mis gibi kokuyor/
Anneni bizim eve gönder/ Beni sizin evinize aldır
Aldıramazsan aldırırlar canım/ Kaldıramazsan kaldırırlar gülüm ”

Gökhan Tepe’nin nakaratı tartışılan şarkısı şöyleydi:

“Pantolonunu sevdim, Çıkar onu bebeğim/
Hadi gel bize gidelim/
Gömleğini çok sevdim, çöz onu bebeğim/
Hadi gel bize gidelim”

İbrahim Erkal’ın şarkısının şu sözleri ev ocağı söndüren kızlara idi:

“Onun o gözleri var ya/ Vatan millet sakarya
İnsanın aklı kaçar ya/ İşte öyle şey öyle bir şey
Biliyor gavurun kızı/ Ondan bu işve bu nazı
Biliyor gavurun kızı/ Sürüm sürüm süründürüyor
Ne ocaklar söndürüyor”

Doğuş’un “Uyan” adlı şarkısının en ilginç bölümü şöyleydi:

“Seni de bir gün severler
Sevda yüklü trenler
Boş raylarda ilerler
Sevenleri üzenler
Hep o yolda giderler “

Bir zamanların çocuk şarkıcısı Kader büyüdükten sonra “Takıl” dedi:

“…Bırak bu masalları/ Takıl bana…
Anneme şimdi ne derim yar?
Ben seni sevmiştim kör olasına
Anneme şimdi ne derim yar?
Bizim oranın adetleri
Meşhurdur cinayetleri
Yanına bırakmam ben senin
bitene kadar ihanetlerin.”

Kariyerine manken olarak başlayan Ayşe Hatun Önal’ın “Çeksene elini, ‘kırcan mı’ belimi” nakaratlı şarkısı çıktığında artık bu tür sözlerde kanıksamalar başlamıştı.

“Zordur zor beklemek erken yorar insanı
İyiyim desen de ele verir gözlerin seni
Özlemişsin besbelli tenimi
Unutamadığın her halinden belli”

Sarılmandan belli kırıcan mı belimi
Çok canım acıdı çeksene elini

Serdar Ortaç “Geberiyorum canım” başlıklı kendi bestesinde geldi. Diğerinde ise şöyle diyordu:

“…Seni çöpe atacağım poşete yazık
Bi sigara yakacağım ateşe yazık…”

Atilla Taş’ın “Bir Japon’a Aşık Oldum” şarkısı anlamlı bulunmuştu:

“Nerden aldın kız sen kokumu
Güzel olurmuş Türk’ün lokumu
Bizim kızlar da çok güzel amma
Bir Japon’a aşık oldum
Yakarimasu takarimasu
O gözler içimi yakarimasu
Beşi bi yerde takarimasu
Bir Japon’a aşık oldum”

Mustafa Sandal 90′larda “Jest Oldum” demişti: şarkısındaki gibi:

“Kız seni alan yaşadı
Dertlerini de boşadı
Mest oldum
Vallahi jest oldum…”

Seren Serengil de denemiş ve “Bu Gecenin Hatrına” demişti:

“Bu gecenin hatrına/ Giriver koynuma
Sana yapacaklarım var/ Buraları toz duman
Uykular haram, adını sayıkladım yar…”

Barbaros Hayrettin klibi ve albüm kapağındaki kocaman gözlükleriyle “ Ben sizin babanızım” diyordu…

“Ben sizin babanızım/ ben ne dersem o olur
Önce yemek “yiyicem”/ Ve diskoya gidicem
Orda hop hop yapıcam../ hop hop hop
Orda zıp zıp yapıcam./ Zıp zıp zıp.”

Barbaros Hayrettin’in bir başka şarkısı daha var ki onun sözleri çok daha ilginçti. İşte bir bölüm:

“Sevgilim sevgilim nasılsın? Burnun kapıya kısılsın
Çok güzel araban var ama yolda tekeri patlasın.
Oooh ohh olsun!
Sevgilim sevgilim nasılsın?
Soguk iç sesin kısılsın
Köpüklü banyo yaparken
Birden sular kesilsin”

Kimisi de sertleşmiş, macolaşmıştı. Çılgın Sedat “Çakarsa oturtturacağını söylüyordu:

“Ben çılgınım, ben deliyim/ Ben tufanım sel gibiyim
Ben de bu karizma varken/ Annen kime verecek seni
Ona buna çok fazla bakarsan/ Ola ki sen beni aldatırsan
Benden başkasına varırsan/ Bak çakarsam oturturum.”

Çılgın Sedat’ın diğer şarkısı:

“Ben bir sevgi kurbanıyım bu alemde
Taşırım omuzumda aşkımı ömrümce
Yıkılmam inan dünya üstüme gelse
Koparır alırım delikanlı gibi
Bir gün bitti dersen bana
İnan iflah olmam bir daha
Bir kurşun sıkarım kafama
Çeker giderim delikanlı gibi”

İsmail Y.K’nın “Allah Belanı Versin şarkısı”

“Allah belanı versin/ Allah seni kahretsin
Bana gelen sana gelsin/ Hayatımı sen mahvettin
Acımadın neler çektim/ Kader seni de kör etsin …”

Petek Dinçöz’ün Foolish Kazanova ve İşte Sarı Mavi adlı şarkılarıyla birtakım alıştırmalara yardımcı oldu:

“Saçım sarı gözüm mavi/ Güzelliğim Avrupai
Sen görmezden gelırsen/ Neye yarar sarı mavi
Sesim ince kafam dahi/ Kalbim saf belki enayi
Sen görmezden gelirsen/ Neye yarar sarı mavi”

Berkay ise “35′inde Lolita” başlıklı şarkısıyla
modayı/dejenereyi şöyle sürdürüyordu:

“O ne biçim manita/ Otuz beşinde Lolita
Kıracaksan kır kalbimi/ O daha neler görmüştür
Senin benim gibi kimi gömmüştür…”

Berkay’ın sözleri Sezen Aksu’nun oğlu Mithatcan Özer’in imzasını taşıyor. İlk piyasaya çıktığında ise bu şarkıyı Özer’in o dönem birlikte olduğu Nurgül Yeşilçay’a ithaf ettiği ileri sürülmüştü..

Samra Sökmen de 90′lı yıllarda müzik piyasasına girmiş ve “90- 60-90 / Her Gören Hayran” demişti:

“90- 60- 90 her gören hayran Of aman of aman
Of aman aman Ne bir diyet ne masaj
Döndün kuru eriğe/ Helal olsun Hayriye
Karnım tok diye diye.”

90′lı yıllarda Rüya Ersavcı’nın seslendirdiği “İstemiyorum baba” adlı şarkısı:

Kızım seni Edi’ye vereyim mi?
Kızım seni Büdü’ye vereyim mi?

İstemiyorum baba/ İstemiyorum baba
Birisi bir Edi/ Evde kırkbeş kedi
Birisi bir Büdü/ Elinde düdüğü
No, no, no.

Ve Çelik’in unutulmaz şarkısı:

“Ne olur bir şey sorma anne, Ne oldu diye bana sorma” diye başlayan şarkının nakarat bölümü kolay unutulur türden değil:

“Dongi, dongi, dongi”

Hadise’nin Aşkkolik şarkısı:

“İçimi çıtır çıtır yedin bitirdin/ Kıpırtıları tek tek yitirdin
Benim etim ne ki budum ne olsun/ Aşk oyununda kötü ütüldüm”

Nihat Doğan’ın şarkısı:

“Benim olmazsan taciz ederim/ Bana varmazsan yer bitiririm
İnadim inat bunu biliyorsun/ Benim olacaksin sana yemin ederim.”

İlhan İrem 1970′li yıllardan bu yana özgün yapıtlarıyla Türk pop müziğinde farklı bir yeri hak etti. Son şarkılarından birinde şöyle diyordu:

“Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişot muyum?
Uçuyorum durmadan ben pilot muyum
Yeldeğirmenlerine karşı Don Kişot muyum?
Dilimde hep aynı şarkı/ İdiyot muyum? “

Oya Küçümen ve Bora Ebeoğlu, 90′ların müzik dünyasına damga vuran ikiliydi. İşte her zemen karşımızdaki şarkısı:

“Kalk gidelim de saraylı/ Bak dikiz aynam kalaylı
Gel bir gel bir gel bir gel koynuma/ Minderi kendinden yaylı
Yangına gelirim, işaretin yeter.”.

Ozan Orhon 90′lı yıllardaki şarkısının nakaratı…

“Hey sarı saçlı hava yapma/ Falında çıktım dur kaçma
Senin de aklın yattı ama/ Ağaç yaptın durakta
Hey sarı saçlı yan bakma/ Nazarım değmez sana
Ateşle oynanmaz çok fazla/ İnşallah bırakma”

Çoluk çocuğa karıştıktan sonra müziğe veda eden Asya’nın Vallahi Öptürmem adlı şarkısının sözleri:

“Olmaz demiştim ilk günden sana
Romantik aşktı bu hani ya
Kendime göre yasaklarım var
Çocuklar gibi benle oynama
Vallahi öptürmem/ Ölürsün aşkımdan
Kırılma darılma/ Hemen sarılma.”

Ve son şarkı Tarkan’dan: “Gel, gel acımıycak”
“Gece çıkmak dans etmek istermiş kendisi
Gözü yükseklerde ama bir o kadar masum
Ne yaparsın, nereye kadar kaçarsın?
Kız ilik gibi ne dese boynum kıldan ince

Gel gel gel güzelim
Gel gel acımayacak
Gel gel gel güzelim
Gel hiç acımayacak”
. . .
Bunların hepsi güzel de ya kalıcılıkları?..




Hoşgeldiniz