Cüneyd Orhon Arşivi İTÜ TMDK’da…


Toplam Okunma: 3585 | En Son Okunma: 29.06.2020 - 14:44
Kategori: Kongre.simp.panel, Konserler

Geleneksel Türk müziğinin okullulaşmasında ve müzik görüşü olarak gelenekten geleceğe ödünsüz çizgisiyle tanıdığımız kemençe sanatçısı ve hocası Cüneyd Orhon’un (1926-2006) tarihi arşivi, kızı Nergis Orhon Soydaner ve ilk eşi/hayat arkadaşı Berhayat Anıl tarafından İTÜ TMDK’ya bağışlanıyor… 02 Nisan 2014, saat 15.00… Açılışta Nergis Orhon Soydaner resim sergisi gezilebilir…

İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, kurucu üyeleri arasında yer alan, müzik ve kemençe üstadı Cüneyd Orhon’un arşivini kütüphanesine kazandırıyor.

Arşivde Orhon’un kullandığı ilk kemençe ile hocası Niyazi Keman Seyhun’a ait kemençe, yüz adet müzik kitabı, 40 civarında makara, 40 kadar kaset ve hocanın el yazısıyla kaleme aldığı 252 saz eseri ile 750 sözlü eser bulunuyor.

İTÜ TMDK Ercümend Berker Kütüphane, Arşiv ve Dokümantasyon Merkezi 02 Nisan Çarşamba günü Cüneyd Orhon arşivi açılışıyla birlikte, aynı mekanda bir başka etkinlik daha var. Cüneyd Orhon’un kızı Nergis Orhon Soydaner’in resim sergisi…

Nergis Orhon’un son iki yılda yaptığı resim seçkilerinden oluşan sergi 1 hafta boyunca İTÜ TMDK Kütüphanesi’nde gezilebilir.

Etkinlikle Cüneyd Orhon’un öğrencileri ve 1980′lerde Cüneyd Orhon, Mutlu Torun ve Necati Giray’dan oluşan Türk Müziği Triosu konseri kemençede Sercan Halili’nin katılımıyla gerçekleştirilecek.

Etkinlik tüm sanatseverlere açık.
Tarih: 02 Nisan 2014
Yer: İTÜ TMDK Ercümend Berker Kütüphane, Arşiv ve Dokümantasyon Merkezi
Tarih: Saat: 15.00
Aynı program 06 Nisan Pazar günü saat 15.00′de tekrar edilecektir…

Cüneyd Orhon’un ağabeyi Maarif Orhon’dan Barış Manço ‘Dağlar dağlar” ezgisinin ilk kez kemençe ile seslendirilmesinin öyküsü:

“Barış Manço’yu İstanbul Radyosu’nda çalışan annesi vasıtasıyla tanımıştım. Ben o zamanlar İstanbul Radyosu’nda reklam programları yapıyordum. Barış, o sıralarda Belçika’da müzik yapıyordu. Görüşmelerimizde zaman zaman onun müziğini Türkiye’de tanıtmak için sohbetler yapıyorduk. Bu arada Barış Manço yavaş yavaş Türk müzik dünyasında tanınmaya başlamıştı. Bir akşam bize yemeğe geldi. Cüneyd de oradaydı. Eski bir halk türküsünü yeni bir yorumla seslendirmek istediğini söyledi. Barış nota bilmezdi. Cüneyd’e ‘Söylesem bu türküyü notaya alır mıydınız?’ diye ricada bulundu. O türküyü mırıldanırken Cüneyd kemençeyle, Barış da gitarla çalmaya başladılar. Hemen oracıkta Cüneyd türkünün notalarını yazdı. İşte bu ünlü şarkının doğduğu akşamın hikâyesi budur.”

PROGRAM
Anma Konuşmaları
Konser
Dağlar Dağlar Güfte: Barış Manço & Beste: Anonim
Kemençe-Lale Akay Umul, Gitar-Çağla Şola, Ses: Dila Oktay
Ağıt Necati Giray
Nermin Kaygusuz-Kemençe, Nilgün Doğrusöz-Kemençe
Gözde Çolakoğlu Sarı-Alto Kemençe:, Mehmet Emin Bitmez-Ud, Cenk Öztürk-Viyolonsel
Hicazkâr Saz Semaisi Kemal Niyaz Seyhun
Nermin Kaygusuz-Kemençe, Mehmet Emin Bitmez- Ud, Ayşegül Kostak Toksoy-Kanun, Cenk Öztürk-Viyolonsel

Hatıra Beste & Düzenleme: Sercan Halili
Hep Sen Beste: Selahaddin İçli, Düzenleme: Necati Giray
Anadolu Beste & Düzenleme: Mutlu Torun
Mutlu Torun-Ud, Necati Giray-Viyolonsel, Sercan Halili-Kemençe
(Türk Müziği Triosu)
Nergis Orhon Soydaner Resim Sergisi
İkram

(Aynı program 06 Nisan Pazar günü saat 15.00′de tekrar edilecektir…)




Hoşgeldiniz