Genç Besteciler Şenliği, Sesin Yolculuğu -7- Süreyya Operası’nda …


Toplam Okunma: 4395 | En Son Okunma: 22.07.2017 - 08:40
Kategori: Etkinlikler, Festivaller, Konserler

Yedi yıldan bu yana uluslararası çoksesli müzik alanında genç bestecilerimizi ve yapıtlarını tanıtma amacına yönelik olarak düzenlenen “Sesin Yolculuğu - Genç Besteciler Şenliği” bu yıl 06 Nisan 2014 Pazar günü Kadıköy Belediyesi Süreyya Operası’nda izleyicileriyle buluşacak. Saat: 12.00 / 16.00 / 20.00′de… Program kitapçığı:

SESİN YOLCULUĞU -7-

Düzenleme Kurulu

Eray Altınbüken (İTÜ MİAM ve Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı)
Mert Karabey(Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı)
Levent Kuterdem (Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı)
Özkan Manav (MSGSÜ Devlet Konservatuvarı)
Turgut Pöğün (İstanbul Bilgi Üniversitesi)
Mete Sakpınar (İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı)
Koray Sazlı (Yıldız Teknik Üniversitesi)
Mehmet Ali Uzunselvi (Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı)
Murat Yakın (Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı)
Tolga Yayalar (Bilkent Üniversitesi)

Sesin Yolculuğu 7

“Bir denizden bir dalga çıkarmak kolaydır. Asıl zor olan, bir dalgadan bir deniz yapmak.” Yeni bir Sesin Yolculuğu şenliğinde buluşmanın tarifsiz heyecanı ve büyük sevinci var içimizde. Süreyya Operası’nın sunduğu imkân sayesinde, bünyesinde kompozisyon eğitimi barındıran kurumların katılımıyla gerçekleşen şenliğimizin yedincisinde besteciler, yorumcular, dinleyiciler, öğretmenler, öğrenciler; kısacası besteciliğe ait bütün bileşenler bir araya gelme şansı buldu bugün. Bu yelpazenin giderek genişlemesi ve genç bestecilerimizin yapıtlarının yorumcu arkadaşlarının çıkardığı tınılarla, ülkemizde ve yurtdışındaki çeşitli konser salonlarında yankılanması en büyük dileğimizdir. Belki de pek çok gencimiz için bu sahne, uzun yolculuklarında ilk adım olacak. Şenliğimizde ortaya çıkan enerji ve sinerji, ülkemizde çağdaş müziğin ilerlemesine şimdiye dek büyük katkı sağladı ve şüphesiz bundan sonra da sağlayacak. Dinleyiciler, üç konserden oluşan bu yılki etkinlikte, 70’i aşkın yorumcunun hayat verdiği sesler evreninde 11 değişik okuldan 41 eserle bir yolculuğa çıkacak. Akustik müzikten elektronik müziğe, deneysel müzik öğelerinden yerel müzik öğelerine uzanan geniş bir ses dünyası, bir kez daha kulaklarımız, hafızamız ve anılarımızda yer edecek. Eserlerin seslendirilişi sırasında heyecan ve merak hepimizin ortak duyguları olacak.

“Bir dalgadan bir damla çıkarmak kolaydır. Asıl zor olan, bir damladan bir dalga yapmak.” Bestecilik/kompozisyon nedir? Besteci kimdir? Bu sorulara bir cevap bulmak gerekirse: daha çok ham olarak ortaya çıkan müzik yaratısının, yani bestenin teknik donanım, bilgi ve deneyimlerle işlenmiş, anlamlı-tutarlı bir bütünlük haline getirilmiş biçimidir kompozisyon. O halde kompozisyonel müzik yaratısı, ruhun ve aklın beraber kurguladığı, duygunun doğurduğu, bilginin yoğurduğu, tecrübenin çocuğudur. Besteci de yoğun çalışması sonucu, yeteneğini bilgiyle şekillendiren, duygu ve düşüncelerini kağıda veya benzeri bir ortama (dijital veri alanları gibi) aktaran kişidir. Şöyle bir durup besteciyle yorumcu arasındaki farkı düşündüğümüzde: ikisi arasındaki en büyük farkın bestecinin boş, yorumcunun dolu kağıtla çalışması olduğunu görürüz. Besteci-yorumcu işbirliğiyle başlayan ve bu sayede hayat bulan bugünkü eserlerin ortak noktası, karşılıklı özveri ve paylaşımdır hiç kuşkusuz.

Şenliğimizin sonuçları elbette bir sonraki şenliğe büyük ışık tutacaktır. Damladan dalgaya, dalgadan denize uzanan bu yolda, işte biz bugün bir damladan bir deniz yapmak için burada olanlarız. Çağdaş müziğe ve genç bestecilerimize sağladığınız katkıdan ötürü sonsuz teşekkür ederiz.Sözlerimizi yüce önder Atatürk’ün şu sözleriyle sonlandıralım: “Bir ulusun yeni değişikliğinde ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.”

İyi dinletiler.
Koray Sazlı

1. KONSER

6 Nisan 2014 Pazar, 12:00
PROGRAM

Tolga Böyük Ses Tiyatrosu, elektroakustik(2014)
(*1985)

Önder Yiğit Türk Crypto, elektrogitar için (2014) (*1995) Önder Yiğit Türk, elektrogitar

Zeynep Ayşe Hatipoğlu Dipsiz Göl, viyolonsel ve piyano için (2010)
(*1990) Asrın Can Akalın, piyano
Çağlayan Çetin, viyolonsel

Burcu Durukan İllüzyon, piyano için (2014)
(*1979) Burcu Durukan, piyano

Fati Fehmiju Auditory Illusion, elektronik (2013)
(*1989)

Ata CanYıldız Say Yes to Crows, elektronik (2013)
(*1994)

Damla Elif Hanaşoğlu Reflection, solo flüt için (2014)
(*1985) Aysu Zehra Şanver, flüt

ARA

Ömer Kurtuluş İhtilaf, arp için (2013)
(*1990) Güneş Hızlılar, arp

Uğurcan Öztekin Delacroix, arp ve çello için (2014)
(*1990) Aslıhan Güngör, arp
Çağlayan Çetin, çello

Zeynep Özcan Suck Your Blood,elektronik (2013)
(*1986)

İpek Görgün The Passion for Knots (Ode to Philippe Petit)
(*1984) elektronik (2014)

Sair Sinan Kestelli Kontraste,sabit medya elektroakustik müzik (2013)
(*1979)

Boran Mert Yörükler,cura, çoban kavalı, viyolonsel ve piyano için (2014)
(*1990) Boran Mert, cura – Batuhan Aydın, çoban kavalı
Çağlayan Çetin, viyolonsel – Nikolaus Grill, piyano

2. KONSER

6 Nisan 2014 Pazar, 16:00
PROGRAM

Arda Karaoğlu Nocturne, piyano için (2014)
(*1994) Arda Karaoğlu, piyano

Tuğçe Baransü Kedilerin Oyunu, piyano için (2014)
(*1993) Tuğçe Baransü, piyano

Roberto Ribuoli Blue Serenata, piyano için (2014)
(*1990) Tutu Aydınoğlu Mammadova, piyano

Onur Arınç Duran Odaklanmalar, keman için (2014)
(*1987) Tulya Yılmaz, keman

Uğur Çerkezoğlu Kalkış, yeni tutkunluklar, yeni sesler eşliğinde!
(*1989) keman ve piyano için (2014)

Gizem Başak Tatlıcı, keman
Uğur Çerkezoğlu, piyano

Can Bilir Gitar Trio II: Üçgen (2013)
(*1987) Berk Günay, gitar – Mert Akyüz, gitar
Çağatay Erol, gitar

ARA

Mehmet Özkan Murakka, yaylı dörtlü için (2012)
(*1987) I. Köşede birikenler (tema ve çeşitlemeler)
II. Müzehhib’in sabrı (3.bölüme giriş)
III. Altınlamak

Hakan Güven, 1. keman – Mert Kemancı, 2. keman
Emre Akman, viyola – Gökçe Bahar Oytum, viyolonsel

Kerem Tunçer “R”Evolution / “D”Evrim,viyola için (2013)
(*1997) Eren Tunçer, viyola

Mert Moralı İmparatorluk,viyola için (2012)
(*1992) Eren Tunçer, viyola

Yiğit Özatalay Yalnız Değilim, Ben de Varım, tenor saksofon ve
(*1985) hazırlanmış alto saksofon için (2012)

Pieter Pellens, tenor ve alto saksofonlar
3. KONSER

6 Nisan 2014 Pazar, 20:00
PROGRAM

Arcan Kündük Eski Aşk Hikayesi: Pan, solo flütiçin (2014)
(*1987) Cem Önertürk, flüt

Barış Yaman Dertli Kaval Söyler Derdim, solo flüt için parça (2014)
(*1989) Cem Önertürk, flüt

Baran Doğaç Ünal Korkuyu Beklerken, viyolonsel ve piyano için (2013)
(*1994) Ezgi Yağmur Bilgin, viyolonsel
Dengin Ceyhan, piyano

Aida Shirazi Ari İn Hejrat Ra Payan Nist (Bu Hicran Sonsuz)
(*1987) bariton ve piyano için (2011)

Giray Bayer, bariton
Tayfun İlhan, piyano

Kemal Alpan Korkak, flüt ve piyano için (2014)
(*1989) Cem Önertürk, flüt
Tayfun İlhan, piyano

Oğulcan Sümer Plastic, flüt ve piyano için (2014)
(*1984) Cem Önertürk, flüt
Tayfun İlhan, piyano

Elif Ebru Sakar Bagatelle, piyano için (2012)
(*1994) Deniz Bıçak, piyano

Sketches, iki klarinet için (2013)
Çağdaş Engin, klarinet
Sercan Büyükedes, klarinet

Ata CanYıldız Far From Rice Paddies, solo flüt için (2013)
Cem Önertürk, flüt

Hamdullah Eminoğlu Rüya, solo flüt için (2014)
(*1989) Cem Önertürk, flüt

Aytaç Ataç Decay,solo flüt için (2014)
(*1982) Cem Önertürk, flüt

Fırat Ağacık Cennetin Ritmi ve Bir Meyve,ikiflüt, viyolonselve
(*1987) piyanoiçin (2014)

Cem Önertürk, flüt – Burçe Karaca, flüt
Beste Ünal, viyolonsel – Hande Baykal Avcıoğlu, piyano
Murat Yakın, şef

ARA

Meltem Çağla Yazar Tekil,bas klarnet, keman, viyolonsel ve vurmalılar için (2014)(*1990) Banu Selin Aşan, keman – Seren Karabey, viyolonsel
Oya Karabey, bas klarnet – Can Güler, vurmalılar
Nisan Ak, şef

Nisan Ak Kafein, klarnet, bas klarnet, fagot, korno, vurmalılar, keman, (*1991) çello vekontrbas için (2014)

Çağdaş Engin, klarnet – Sercan Büyükedes, bas klarnet
Boğaç İpekoğulları, fagot – Kübra Çadırcıoğlu, korno
Can Güler, vurmalılar – Okan Akan, vurmalılar
Belemir Baran, keman – Taygun Fulürya, viyolonsel
Doğan Doğangün, kontrbas
Nisan Ak, şef

Yiğit Albayrak Diyaloglar, obua, klarnet, fagot, korno, trompet, keman, (*1990) viyola ve viyolonsel için (2013)

Berke Baramuk, obua – Buse Şaroğlu, klarnet
Boğaç İpeklioğulları, fagot – Canberk Yüksel, korno
Meriç Öztürk, trompet – Eylül Umay, keman
Nora Heder, viyola – Canberk Bölükbaşı, viyolonsel.
Yiğit Albayrak, şef

Eser Özbakır Diriliş, flüt, klarnet, fagot, korno, trompet, trombon ve
(*1982) piyano için(2014)
I. Lento – Larghetto
II. Molto lento
III. Andantino e serioso

Tarık Karakoç, flüt – Cansu Yüksel, klarnet
Ada Banu Kara, fagot – Canberk Yüksel, korno
Ünal Can Tüzüner, trompet – Didem Yılmaz, trombon
Neslişah Kuvvet, piyano
Tuğba Uçar,şef

Sibil Arsenyan tale of a million siblings, geniş çalgı topluluğu için (2014)
(*1990) Tarık Karakoç, flüt – Sercan Büyükedes, klarnet
Boğaç İpeklioğulları, fagot – Kübra Çadırcıoğlu, korno
Derin Irmak, trompet – Cansu Sezal, arp
Koray Kaplan,vurmalılar– Rabia Karakaş, viyolonsel
Yaren Eren Budak, viyolonsel – Ekin Bilgin, kontrbas
Sibil Arsenyan, şef

6 Nisan 2014 Pazar, 12:00
BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

TOLGA BÖYÜK
1985 yılında İstanbul’da doğdu. Ankara’da fizik mühendisliği eğitimi gördükten sonra öğrenimine 2010 yılında Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde devam etti. Islandman ve Farfara gibi projelerle yurtiçinde ve dışında konserler verdi. Şu anda çalışmalarına ağırlıklı olarak ses tasarımı ve film müziği prodüksiyonu yaparak devam etmekte.
Ses Tiyatrosu
Dinleyeceğimiz kayıt Tolga Tüzün danışmanlığında bir dönem boyunca ses kayıt cihazı ile farklı enstrümanlar ve mekânlarda topladığım ses örneklerinin bir hikâye altında örülmesiyle oluştu. Bu hikâyede çok sevdiğim bir müzisyenin (Holger Csukay) “music is vibration of time” cümlesi çıkış noktam olmuştu.

ÖNDER YİĞİT TÜRK 1995 yılında Ankara’da doğdu.İlk,orta ve lise öğrenimini Ankara’da tamamladı.Müziğe duyguğu ilgi kendini ortaokulda gösterdi.Gitar çalmaya da bu zamanlarda başladı.Önceleri gitar üzerine yoğunlaşmayı planlarken bestecilik arzusu üstün geldi.2013 yılında Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda bestecilik ve müzik teorisi bölümünü kazandı. Kompozisyon çalışmalarınıMurat Yakın’lasürdürüyor.
Crypto
Dinleyeceğiniz müzik gündemdeki olaylar sayesinde şekil almaya başladı.Birçok materyalin bir arada kullanılmasıyla oluşur, müziğe gizlenmiş melodinin müziğin sonunda açık bir şekilde çalınmasıyla son bulur. “Crypto dinlenmez” dediler, “dinlenir” deyip bu parçayı yazdım.

ZEYNEP AYŞE HATİPOĞLU
1990 yılında İstanbul’da doğdu. 1999 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nı kazanarak viyolonsel eğitimine başladı. Dört yıl sürdürdüğü eğitiminin ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı, Çalgı Lise Bölümü’ne geçiş yaptı. 2005 yılında İTÜ TMDK’nın lise devresinden mezun oldu. Gülyar Say Balcı ile başladığı üniversite eğitiminin ikinci yılında kompozisyon bölümüyle birlikte çift anadal programına başladı. 2009 yılından itibaren Oğuzhan Balcı’ylasürdürdüğü kompozisyon eğitimi süresince, İTÜ TMDK BİSED etkinlikleri kapsamında düzenlenen kompozisyon öğrencileri konserlerindepiyano ve viyolonsel için bestelemiş olduğu Rüzgâr Gülü, piyano ve viyolonsel için Tema ve Varyasyonlar veyaylı dörtlü için yazdığı Hayatisimli eserleri seslendirilmiştir. 2013 yılında altıncısı düzenlenen Sesin Yolculuğu – Genç Besteciler Şenliği’ne Herhangi Bir Pencere adlı solo piyano parçasıyla katılmıştır. Halen Bakırköy Klasik Oda Orkestrası’nda viyolonsel sanatçısı olarak görev almakta ve İTÜ TMDK’da müzik teorisi ve kompozisyon yüksek lisans öğrenimine devam etmektedir.
Dipsiz Göl
Yalova Dipsiz Göl’de ilkbahar aylarında yaşanan bir an’ın, gölün içine düşen yaprakların, yağmur damlalarının, renklerin, viyolonsel ve piyanonun birliktelikleriyle, daha ziyade ayrı ayrı kendi tınılarını ortaya çıkarmalarıyla anlatılması.

BURCU DURUKAN
İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Piyano Anasanat Dalı’ndan Prof. Seher Tanrıyar’ın öğrencisi olarak mezun oldu. Öğrenimi süresince Volkan Barut, Babür Tongur ve Hasan Uçarsu’yla armoni çalıştı. Viyana Müzik ve Sahne Sanatları Üniversitesi’ne bağlı Müzik Pedagojisi Enstitüsü’nde “Elementer Müzik Pedagojisi” eğitimi aldı; aynı zamanda konser piyanisti Antoinette van Zabner ile repertuar çalışmaları yaptı. Türkiye’de caz piyanisti ve besteci Nilüfer Verdi ile caz armonisi, caz piyano ve caz topluluğu alanlarında çalıştı. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı kompozisyon bölümündeki yüksek lisans eğitimine Emel Çelebioğlu’nun armoni, Mete Sakpınar’ın kompozisyon öğrencisi olarak devam etmektedir.
İllüzyon
Yaklaşık üç dakika süren müzik, varlıklarına sıkı sıkıya bağlı kalınan fikirlerin farklı boyutlarda ele alındığında aslında birer illüzyondan ibaret olabileceğini vurgulamaktadır.

FATİ FEHMİJU
12 Eylül 1989’da Yugoslavya’da doğan sanatçı, müzik hayatına 10 yaşında Flamur Muço’dan aldığı akordeon dersleriyle başladı. 2001 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Prof. Nuri İyicil’le keman çalışmaya başlayan Fehmiju, 2007 yılında Prof. Dr. Hasan Uçarsu’yla kompozisyon eğitimine başladı. Sanatçı 29-30.10.2010 tarihinde Arnavutluk’ta gerçekleşen Oda Dibrane Müzik Festivali’nde jüri üyesi olarak görev almıştır. 2012 yılında keman eğitimini tamamlayıp mezun olan sanatçı, AIMA’nın (Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi) düzenlediği kompozisyon yarışmasında Entrance adlı yapıtıyla ikincilik ödülü kazanmıştır. Fehmiju, eğitimini halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda lisans devresinde kompozisyon, yüksek lisans devresinde müzikoloji alanında sürdürmekte ve aynı kurumda öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.
Auditory Illusion
“İşitsel yanılsama” olarak tıp literatürüne geçmiş olan bu kavram, aşırı yorgunluk, manyetik alana maruz kalma, uykusuzluk ve aşırı alkol alımı gibi süreçlerde, bireyin normal olan bir şeyi olduğundan farklı duymasına neden olan bir durumdur. Bir hastalık değildir. Yaşadığım benzer bir olaydan sonra bu durumla karşılaşınca, açıkçası çok ilgimi çekti. Ben de bu eserimde kendi işitsel yanılsamamı yarattım. Eserde Teruaki Suzuki’nin çocuk korosu ve orkestra için bestelemiş olduğu Mimi wo Sumasu adlı müziği kullanılmıştır.

ATA CAN YILDIZ
1994 yılında Ankara’da doğdu. Babasının bağlaması ve kuzeninin klasik gitarı ile küçük yaşlarda hem batı müziğini hem de Türk müziğini harmanlayarak büyüdü. Erken yaşlardaki bağlamaya olan ilgisi sonradan klasik gitara yöneldi. Müzik aletlerinden çıkan sese duyduğu ilgi bütün müzik aletlerine yönelik ilgisini arttırdı. Bu ilgi eşliğinde odasında çeşitli müzik kayıtları yaparak kendini geliştirdi. Şu anda Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Mert Karabey’le kompozisyon çalışmaktadır.
Say Yes to Crows
Şehirde yapılan ses kayıtlarının kullanıldığı eserde ayrıca Yes grubunun “I see you”adlı parçasından bazı kısımlar alınmıştır. Şehir kuşlarının ve bir ilkokulun teneffüs arası sesleri elektronik ortamda çeşitli tekniklerle işlenmiştir.

DAMLA ELİF HANAŞOĞLU
1985 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Ankara’da tamamladıktan sonra lisans eğitimini Başkent Üniversitesi Grafik Tasarım bölümünde bitirdi. Şuanda Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Müzik Teorisi Ana Sanat Dalı’nda lisans eğitimi almakta, kompozisyon çalışmalarını Murat Yakın’lasürdürmektedir.
Yansımalar
Kapitalist düzen içerisinde aynı anda birçok şeyle başa çıkmaya çalışan ve dolayısıyla hiçbir alanda %100’lük performans sergileyemeyen insanı yansıtmaktadır. Farklı birkaç teknikten yararlanarak yazılan parça zaman zaman icracının sesinden yararlanarak, yansıtılmak istenilen insan figürünün durumlar karşısındaki tepkilerini dile getirir.

ÖMER KURTULUŞ
İstanbul’da doğdu. 6 yaşında dedesinin hediyesi olan diyatonik mızıka vasıtasıyla müzikle tanıştı. Vefa Lisesi’nde eğitimini sürdürürken gitar eğitimi aldı, müzikle ilgilendi ve beste çalışmaları yaptı. Lisenin ardından çalışmalarını MSGSÜ’de sürdürdü, burada bir süre Özkan Manav’la armoni, Ahmet Altınel’le kompozisyon çalıştı. Kısa bir süre sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’na geçiş yaptı. Burada Emel Çelebioğlu’yla armoni, Mete Sakpınar’la kompozisyon çalışmakta olan besteci, 2013 nisan ayında Michel Merlet’nin ustalık sınıfında bulundu.
İhtilaf
Müzik yaklaşık 6,5 dakika uzunluğundadır ve tek bölümlüdür. Besteci polimodal armoni kurgusundaki eserde yapısöküm-varyasyon (deconstructive-variation) fikrini öne sürmüş ve bu minvalde formal bir yapı şekillendirmiştir. Bu yapı formal bağlamda fikirlerin ertelenmesi, bozulması ve tekrar inşa edilmesi üzerine kurulan varyasyonlar dizininin ivmelendirdiği bir denemedir. Emprovizasyonda oluşan gelişme ve mükemmelleşme fikri kompoziyonun ana malzemesi olarak kullanılmıştır. Eser kendi kemalatına kendi ihtilafıyla ulaşır ve buna yine kendi içindeki kesirlerle varır.

UĞURCAN ÖZTEKİN
1990 yılında İstanbul’da doğdu.Müziğe elektrik bas gitar çalarak başladı.Emre Dündar’la kompozisyon çalıştı.Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’ndeki Sanat Tarihi eğitimi sonrasında Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na girdi. Eğitimine bu kurumun kompozisyon bölümünde Mehmet Ali Uzunselvi ile devam etmektedir.
Delacroix
Arp ve çello için yazılmış olan Delacroix, enstrümanların tınısal benzerlik ve farklılıklarını belirli bir karşıtlık içinde bir araya getirir. Arpın hem hazırlanarak hem de çeşitli tekniklerle geleneksel tınısından uzaklaştırıldığı kesitler barındıran yapıt, yazısıyla iki enstrümanın diyaloğundaki kontrastı önplana çıkarmayı amaçlar.

ZEYNEP ÖZCAN
ODTÜ Felsefe Bölümü’nden mezun olduktan sonra yüksek lisans derecesini ODTÜ Mimarlık Tarihi Bölümü’nden aldı. Burada “Müzik ve Mimarlığın Kesişiminde Gesamtkunstwerk Olarak Iannis Xenakis’in Seçilmiş Çalışmaları” başlıklı tezini tamamladı. Halen İTÜ MİAM’da Sonic Arts alanında doktora öğrenimine devam etmektedir.

Suck Your Blood
Suck Your Blood iş başında olan bir sivrisinekten yola çıkılarak bestelenmiştir. Eserde kulanılan sesler kaydedilmiş ve esere uygun biçimde manipüle edilmiştir.

İPEK GÖRGÜN
1984 yılında Ankara’da doğdu. TED Ankara Koleji’ni bitirdikten sonra Bilkent Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu ve Galatasaray Üniversitesi Felsefe Anabilim Dalı yüksek lisans programını bitirdi. Doktora eğitimine İTÜ-MİAM (Müzik İleri Araştırmalar Merkezi) Sonic Arts (Sessel Sanatlar) bölümünde devam etmekte, elektronik müzik deneyiminde Gilles Deleuze’ün Rizom kuramının etkileri, elektronik müzik algısı ve deneyimi konularında araştırma yapmaktadır.
The Passion for Knots (Ode to Philippe Petit)
Hayatı iplere ve düğümlere bağlı olan, yüksek binalara düğümlediği ipler üzerinden yürüyen, belki de gelmiş geçmiş en büyük cambaz, ‘Teldeki Adam’ Philippe Petit’ye bir güzelleme.

SAİR SİNAN KESTELLİ
1979 yılında İzmir’de doğdu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Çevre Bilimleri Enstitüsü ve İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MİAM) yüksek lisans eğitimi aldı. Besteleri ve canlı performanslarıylaİstanbul, Ankara, Frankfurt, Lizbon, New York, Amsterdam ve Üsküp’teki farklı müzik festivalleri ve kolektiflerinde yer aldı. Ayrıca, çeşitli çağdaş dans/performans projelerinde ses tasarımı ve icrası yaptı.
Halen MİAM’da Sessel Sanatlar alanında doktora eğitimini sürdürüyor ve çalışmalarına performansa dayalı elektronik müzik, sesin duyular arası algılanması ve interaktif medya alanlarında devam ediyor.
Kontraste
Kontraste, sessel evrende var olan iki katmanlı bir yapıdır. Yapının kendi içinde barındırdığı çeşitlilik ve karşıtlıklar, kaçınılmaz etkileşim süreçleri doğurur ve hareketsel, mekânsal ve spektral seviyelerde gerçekleşen hikâyelere dönüşür.

BORAN MERT
Ankara doğumlu.2008’de Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nden mezun oldu.2010’da eğitime başladığı İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Kompozisyon Bölümü’nde halen son sınıf öğrencisidir.
Yörükler
“Hakkımızda devlet vermiş fermanı
Ferman padişahın dağlar bizimdir”

Dadaloğlu’na ait olan bu dizeler,yaklaşık 200 sene evvel Osmanlı’nın yörüklere karşı uyguladığı iskan politikasına bir başkaldırıdır. Bu parçayıhem bu başkaldırıdan, hem de yörük müziğinden ilham alarak yazdım.Anadolu’nun güneyinde yaşayan yörüklerinmüziğindeki sekanslardan faydalanarak yazdığım parçada flütte yaygın olarak kullanılan bazı ileri çalım tekniklerini kavala uygulamayıdenedim. Bartók stiliniandıran bitonal ve salkım akorlar müziğimin armonik dilini oluşturdu.

6 Nisan 2014 Pazar, 16:00
BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

ARDA KARAOĞLU
İstanbul’da doğdu. Lise eğitimine İtalyan Lisesi’nde başladı, müziğe olan ilgisi nedeniyle güzel sanatlar lisesine geçti. 2012 yazında Berklee College of Music’te caz piyano yaz kursuna katıldı. 2013 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümüne girdi.Emel Çelebioğlu ile armoni, Mete Sakpınar’la kompozisyon çalışmaktadır.
Nocturne
Yaklaşık üç dakika süren bir romance’ın 21.yüzyıl versiyonu.

TUĞÇE BARANSÜ
İstanbul’da doğdu. Alman Lisesi’nden mezun oldu. Lise eğitimi sırasında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda yarı zamanlı piyano bölümüne Ayşen Katipoğlu’nun öğrencisi olarak devam etti. Kompozisyon çalışmalarına İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Mete Sakpınar’la devam etmektedir.
Kedilerin Oyunu
Yaklaşık iki dakika süren müzik, kedilerin oyun hareketlerinden esinlenerek yazılmıştır. Aynı notanın tekrarlı kullanımı ve zaman zaman yer verilen kromatizm, parçayı oluşturan temel öğelerdir.

ROBERTO RIBUOLI
1990 doğumlu besteci İtalya’nın Rossini Konservatuarı’nda kompozisyon öğrencisidir. 2012’de La Sapienza’dan mezun oldu. Erasmus değişim programı vasıtasıyla 5 aydır İstanbul’da yaşıyor ve eğitiminiİstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Mete Sakpınar’lasürdürüyor.
Blue Serenata
Piyano için yazılmış kısa bir parçadır. “Jazzy” olarak adlandırılabilecek bir tema veya öneri ile başlar ve bir serenadın sözdizimi sırasıyla devam eder. Öncelikle sakin bir fısıltı, ardından şiddetli bir tutku ve tüm bu karmaşık hallerin sonunda yalın ve biricik olarak temanın son duyuluşundan oluşur.
ONUR ARINÇ DURAN
1987 yılında İzmir’de doğdu. 2010 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Bölümünü kazandı. Hatıra Ahmedli ile kompozisyon, Turgay Erdener’le armoni, Burhan Önder’le füg ve Kemal İlerici armonisi, Sıdıka Özdil’le yeni müzik teknikleri, Levent Kuterdem’le orkestrasyon, Muammer Sun’la kompozisyon forumu ve İlhan Baran’la 20. yy armonileri çalışmış olup, halen bu kurumda lisans dördüncü sınıf öğrencisi olarak eğitimine devam etmektedir.
Odaklanmalar
Eser solo keman için yazılmış üç parçanın birinci bölümünü oluşturur. Bu ilk bölüm, daha çok sakin ve meditatif karakterdedir. Ancak müziğin orta kısımlarına doğru duyurulan hareketli pasaj, ikinci bölüme atıfta bulunur. Üç bölümün tamamının arka arkaya çalınmasıyla bir bütün oluşturan eserin bu ilk bölümü yaklaşık olarak üç dakika sürmektedir.

UĞUR ÇERKEZOĞLU
Gaziantep’te doğmuştur. 2010 yılında MSGSÜ Devlet Konservatuarı’nın bestecilik bölümüne kabul edilmiştir. Kompozisyon çalışmalarını Ahmet Altınel ve Hasan Uçarsu’nun sınıflarında sürdürmüş, Mehmet Nemutlu ve Özkan Manav’dan dersler almıştır. 2013 Nisan ayında Conservatoire à rayonnement régional de Boulogne-Billancourt Paris’te bulunmuş, burada besteci Jean-Luc Hervé ile kompozisyon çalışmaları yapmıştır. Yunanistan’da gerçekleştirilen Dimitri Festivali’nde, DissonArt Ensemble’ındüzenlediği Minyatürler Projesi için bestelediği müziği, aynı topluluk tarafından proje kapsamında Selanik’te seslendirilmiştir.
Kalkış, yeni tutkunluklar, yeni sesler eşliğinde!
Solo keman ve piyano için yazılan müziklerin dışında bir ikili oda müziğidir. Her iki enstrümanın da görev dağılımı eşittir. Belirli materyaller çerçevesinde oluşturulmuş, biçim ise motiflerin dönüşümleriyle sağlanmıştır. Müzik,sığınacak bir nokta arar durur. Sonunda kendisini J.S. Bach’ın Müzikal Sunu’sundaki temaya bırakır.

CAN BİLİR
Klasik gitar ve kompozisyon üzerine aldığı resmi eğitimine Hacettepe Devlet Konservatuarı’nda başladı. Ardından Bilkent Üniversitesi’nin MHL programını bitirdi. Kürşad Terci ve Kağan Korad’dan klasik gitar, Turgut Pöğün’den kompozisyon eğitimi aldı. Lisans derecesini Bilkent onur listesinde tamamladı. 2013 Analog Arts Iron Composer beste yarışması 2.lik ödülü, 2012 Counterpoint-Italy beste yarışması 1.lik ödülü, TRT 40. Yıl projesi besteciliği, 2005 YTÜ Gitar Yorumculuğu Yarışması 3.lük ödülü gibi çeşitli taltiflere layık görüldü. Safa Yeprem tarafından aldığı siparişi Gitar Quartet, Atlanta’da Yeprem ve Kennesaw State gitaristleri tarafından icra edildi. SCA Vakfı tarafından Türkiye’yi temsilen Avrupa yayıncılık festivali MUSMA 5’e davet edilerekkendisine Ankara Müzik Festivali ile beş Avrupa müzik festivalinde seslendirilmek üzere üflemeli beşli siparişi verildi. Bilkent Klasik Gitar Kulübü’nün kurucu başkanlığını yapmış olan Can Bilir, Bilkent Üniversitesi Kompozisyon Bölümü’nde lisansüstü çalışmalar kapsamında Tolga Yayalar’la kompozisyon çalışmakta, armoni, kulak eğitimi ve kompozisyon dersleri vermektedir.
Gitar Trio II: Üçgen
Eserde üç gitar, 12-ses,equal temperamentve just intonation gibi farklı akort sistemlerini bir arada kullanmayı sağlayan özel bir scordatura’ya göre akortlanır. Bu sistemle hem çok boyutlu bir overtonal alan ortaya çıkar, hem de 1/8, 1/4 ve 1/2 mikrotonal alanlar birlikte kullanılabilir. İdeal bir performansta gitarlar seyircilerin ortasında bulunduğu bir eşkenar üçgenin kenarlarına konumlanırlar.

MEHMET ÖZKAN
1987 yılında Bulgaristan’ın Kırcaali şehrinde doğan Mehmet Özkan, ilk müzik eğitimine ailesinin Bursa’ya yerleşmesinden ardından altı yaşında piyano dersleri alarak başlamıştır. UludağÜniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın yarı zamanlı programında bir yıl okuduktan sonra orta öğrenim yıllarında UludağÜniversitesi Devlet Konservatuvarı piyano bölümünde tam zamanlı öğrenci olmaya hak kazanarak Murat Gürtel’le çalışmaya başlamıştır. Piyano bölümünü bırakana kadar Toros Can ve Hüseyin Sermet gibi piyanistlerle de çalışan Mehmet Özkan, UludağÜniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda sürdürdüğü lisans eğitimini yarıda bırakmış ve MSGSÜ Devlet Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümüne kabul edilmiştir. Eğitimine halen bu kurumda, kompozisyon bölümü son sınıf öğrencisi olarak Hasan Uçarsu ile devam etmektedir.
Murakka
Üç bölümden oluşan müziğin ilk bölümü, tema ve varyasyonların kontrastlarıyla ilerler.Yatay ve dikey olarak iki şekilde de ele alınan varyasyon yapısı, inici ve çıkıcı olarak iki dizinin bozulup şekillendirilmesiyle beraber ses dünyasını oluşturur. İkinci bölüm, ilk ve üçüncü bölümün yapısal özelliğine göre farklıdır. Dikey yapının oluşturduğu bir ses dünyası kullanılarak üçüncü bölüme giriş işlevi taşır. İlk ve üçüncü bölümden farklı oluşu bu giriş görevini daha dikkate değer bir öneme büründürür; çünkü diğer iki yapının makamsal motifleri ikinci bölümün dikey yapısıyla yükselir. Üçüncü bölüm, temelde hicaz ve buselik 4’lülerinin parçalı dizilerinden oluşur ve düyek usulünün genişletilmiş hali (zaman zaman da birebir benzeri) kullanılarak yapısal bütünlüğünü tamamlar.

KEREM TUNÇER
1997 doğumlu Kerem Tunçer, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Müzik ve Sahne Sanatları Lisesi’nde burslu 11. sınıf öğrencisidir. Altı yaşında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Erken Müzik Eğitimi Programı’nda başladığı keman çalışmalarını üçüncü sınıfa kadar Adilhoca Aziz’le sürdürmüş,daha sonra Muhammedjan Turdiev’le çalışmaya başlamıştır.Kerem Tuncer kompozisyon çalışmalarına 2011’de Tolga Yayalar’la başlamıştır. Bu zamana dek yazdığı eserler arasındaNefesli Kentet, İki Keman için Minyatür, İki Keman için Yedi Parça, Şans, Viyolonsel,Yaylı Orkestra ve Arp için Fantezi veYağmur Gemileri sayılabilir.
“R”Evolution / “D”Evrim
Düzen gelişir, yönetim değişir, sistem evrimleşir. Bununla birlikte insanlar ve düşünceler, yaşayış da evrimleşir. Evrim, geliştirici bir süreçtir. Peki devrim? Peki devrim hep ileriye mi götürür? Peki her değişim devrim midir? Peki devrim aslında neyi değiştirir? Her devrim, evrim midir?

MERT MORALI
Bilkent Üniversitesi MSSF Teori-Kompozisyon Sanat Dalı’na Turgut Pöğün’ün öğrencisi olarak 2010’da kabul edildi. Sonsuz Gece isimli eseriyle 2009 yılında Bulgaristan’da düzenlenen Uluslararası Genç Virtüözler Yarışması’nda kompozisyon dalında birincilik kazandı. Aynı eser 2010 Essen-İstanbul Kültür Başkenti etkinlikleri kapsamında Hezarfen Ensemble tarafından Essen’da seslendirildi. 2012’de Giorgio Battistelli’nin kompozisyon yaz okulu ustalık sınıfına aktif olarak katıldı. 2012-2013 bahar döneminde Erasmus değişim programıyla gittiği Conservatorio Superior de Musica de Vigo, İspanya’da Juan Eiras’la kompozisyon çalıştı. Kompozisyon çalışmalarını halen Tolga Yayalar’la Bilkent Üniversitesi’nde sürdürmektedir.
İmparatorluk
İmparatorluk, kapitalizmin en ileri aşaması olan emperyalizmi sembolize etmektedir. Parçanın programatik ve biçimsel kurgusu sınıf mücadeleleri model alınarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda sömüren burjuvazi ve sömürülen emekçi sınıf arasındaki sınıf karşıtlığı aynı zamanda parçanın temel çatışması ve bu karşıtlık içerisinde taraf olmak ise parçanın dramatik bütünlüğü, vicdanı ve aklıdır. İmparatorluğun egemen sınıfı, dönemin hem alt yapısal hem de üst yapısal gerçekliğinin sahibidir. Bu sahiplik sömüren sınıfın doğrudan emek sömürüsü ve insanların emeklerini gasp etme hakkıyla paralel olarak ele alınmalıdır. Kapitalizmin propoganda edilen ışıltılı ve “sofistike” dünyası, açlıktan ölen çocukların gerçekliğini örtebilecek büyüklükte bir örtü hiçbir zaman üretememiştir. İmparatorluk, gücüne güç katarken dünyanın her yerindeki emekçi sınıfın üzerindeki baskısını arttırır. Çelişkiler, krizler, baskılar ve konjonktür, ezilen ve tek devrimci sınıfın iktidarı için devrimci özneler yaratır, onları besler. Bu özneler zaman içinde yenilirler, kaybolurlar ve yeniden doğarlar. Diyalektik bir biçimde gelişen süreç bir gerçeklik olarak kendi gündemini dayatır. Katı olan her şey buharlaşır. Yaratan insanın tarihsel misyonu olan iktidar olmak, öznenin önderliğinde kaçınılmaz bir biçimde gerçekleşir. Sonuç olarak tarihsel açıdan yok olmaya mahkum olan imparatorluk, üretenin üretken elleriyle yıkılır ve üreten insanlar imparatorluğun yerine kurulan daha ileri bir toplumsal formasyonun öncüleriyle “ezilenlerin şöleninde” buluşurlar…

YİĞİT ÖZATALAY
Isparta’da başladığı piyano çalışmalarını İzmir’de Turgut Aldemir ve Zafer Çebi’yle sürdürdü. Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Selen Gülün ve Onur Türkmen’le teori ve kompozisyon, Gülün ve Tuna Ötenel’le caz piyano çalıştı. 2006-2007 öğretim yılı boyunca Krakow Müzik Akademisi’nde Wojciech Widlak ve Wojciech Zych’ten kompozisyon dersleri aldı. İki yıl süreyle İBÜ Müzik Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı, Michael Ellison ve Selen Gülün’ün asistanlığını yaptı. 2009 yılında Bilgi Üniversitesi’nin sağladığı bursla İtalya’ya giderek Milano Konservatuarı’nda Alessandro Solbiati’yle kompozisyon yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2012′den bu yana Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışmakta olan Özatalay, MSGSÜ kompozisyon bölümünde sanatta yeterlik çalışmalarını sürdürmektedir. Çağdaş akustik müzik alanındaki beste çalışmalarının yanı sıra Mercedes Casali, Kemal Emirel ve Luca Rampinini ile oluşturduğu farklı gruplarla besteci-piyanist olarak konserler vermekte, Genco Erkal’ın yönetip oynadığı “Yaşamaya Dair” oyununda müzik direktörü-piyanist olarak sahne almaktadır.
Yalnız Değilim, Ben de Varım
Her şeyimi herkesten önce onunla paylaşıyorum. Bütün doğrularımı, ve bütün yalanlarımı, herkesten önce ona söylüyorum. O hem ben, hem de en yakın arkadaşım. Tek nefes, iki ses.

16. Dünya Saksofon Kongresi’nde (İskoçya, 2012) seslendirilmek üzere Pieter Pellens tarafından sipariş edilen bu müzik, eşzamanlı olarak tenor ve hazırlanmış alto saksofon çalan bir icracı için yazılmıştır.

6 Nisan 2014 Pazar, 20:00
BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

ARCAN KÜNDÜK
İzmir’de doğdu. 2005 yılında HÜADK kompozisyon bölümünü kazanarak bu kurumda lise boyunca Turgay Erdener, lisans boyunca Serdar Muhatov’la kompozisyon çalıştı. Stephan Pohlit, Ladislav Kubik, Stephen Gryc, David McBride, Robet Carl, Nigel Clark, İbrahim Yazıcı ve Pierre Boulez’in bestecilik ve şeflik alanındaki ustalık sınıflarına katıldı. Şu sıralar HÜADK bünyesinde Mehmet Can Özer’le kompozisyon çalışmalarına yüksek lisans öğrencisi olarak devam etmektedir.
Eski Aşk Hikayesi: Pan
Eski Aşk Hikayesi: Pan,Allan Ginsberg’in aynı adlı şiirinden yola çıkılarak her bölümü farklı bir solo enstrüman için düşünülmüş, bestecinin hâlâ üzerinde çalışmakta olduğu bir settir. Her enstrüman, şiirde bahsi geçen bir mitolojik figürü tasvir edecek şekilde özellikle belirlenmiştir. Ginsberg, şiirinde farklı mitolojilerden örnekler vererek eşcinselliğin tarihin başından beri doğanın ve insanlığın ayrılmaz bir parçası olduğunu anlatmış, eşcinsellerin maruz kaldığı ayrımcılık ve nefrete karşı okuyucularını anlayış ve sevgiye çağırmıştır. Besteci, bu eserle birlikte Ginsberg’in çağrısını devam ettirmeyi hedeflemektedir. Yunan mitolojisinin bilinen figürlerinden Pan, yarı keçi-yarı insan olarak tasvir edilen bir satirdir. Bir yandan elinde flütü Syrinx’le doğada gezen bir çoban kimliğiyle pastoral zevkleri yüceltir. Ama aynı zamanda “panik” kelimesine ilham verecek şekilde vahşi ve korkutucudur da. Doğanın ayrım gözetmeyen şehvetini anlatır. Besteci bu bölümde Pan’ın kişiliğini müzikal zıtlıklarla tasvir etme arayışına girmiştir. Pan, Eski Aşk Hikayesi’nin bestelenen ilk bölümüdür.

BARIŞ YAMAN
1989 yılında İzmir’de doğdu. Liseyi Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde okudu.Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon Anasanat Dalı’nda 1. sınıfta okumakta ve İsmail Sezen’le kompozisyon, Mert Karabey’le armoni ve enstrümantasyon üzerine çalışmaktadır. 20. TBD Halıcı Bilgisayarla Beste Yarışması’nda 2. olmuştur.
Dertli Kaval Söyler Derdim
Modal bir anlayışla yazılmıştır. Genişletilmiş çalma teknikleri kullanılarak yöresel bir tını yakalanmaya çalışılmıştır.

BARAN DOĞAÇ ÜNAL
1994 yılında Ankara’da doğdu. Müziğe ilk adımını 2008 yılında Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ni kazanarak attı. O yıllarda besteciliğe ilgi duymaya başladı. Bu doğrultuda, okuldaki öğrenimine devam ederken Onur Özmen’le özel olarak kompozisyon çalışmalarına başladı. 2012 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Bölümü’nü kazanarak Sıdıka Özdil, Çetin Işıközlü, Turgay Erdener, Muammer Sun gibi isimlerle armoni ve kompozisyon çalıştı. Baran Doğaç Ünal çalışmalarını halen bu okulda sürdürmektedir.
Korkuyu Beklerken
Eser, ismini Oğuz Atay’ın “Korkuyu Beklerken” adlı hikâyesinden almaktadır ve bu hikâyeyi konu alır. Eserde makamsal çekirdekler kullanılmıştır. Sakin bir yapıda başlayan müzik, piyano ve viyolonselin giderek artan nüanslarıyla varılan gergin bir bekleyişi anlatmasıyla devam eder. Bu gergin yapının sonunda, piyanonun sol elde çaldığı salkım akorlar ve viyolonselin glissando’su ile bekleyiş sona erer. Viyolonselin tek bir ses üzerinde tek başına kalmasıyla müzik baştaki sakin yapıya tekrar döner ve bu yapı içerisinde son bulur.

AIDA SHIRAZI
1987 yılında Tahran’da doğmuştur. Bilkent Üniversitesi’nde lisans 3. sınıf öğrencisi olup Yiğit Aydın’la çalışmaktadır.
Ari İn Hejrat Ra Payan Nist (Bu Hicran Sonsuz)
Bu eser M. Azad’ın bir şiiri üzerine yazılmıştır:
Bağırarak seslendi / bu hepsi değil söylediğin / sema bizim içimizde / bize söyledikleri sema, / ah ne yağmur, / biliyordum ki bilmiyor ve boşuna sesleniyor.// Bağırarak seslendi / bu hepsi değil / biz suları görmeye gelmişiz / binlerce güneşi görmeye / baharı görmeye gelmişiz / o bahar ki toprağı gözlemeye çağırıyor / gözlerini kapadı. //ve benim düşümde / ateşle yanan yeşil bir sandal kışa katıldı.

KEMAL ALPAN
1989 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini tamamladıktan sonra 2006 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Sahne Sanatları, opera-şan bölümünde Murat Akar, Şebnem Algın, Argun Defne ve Zeynep Çelen Tamer gibi isimlerle çalıştı. 2012 yılından bu yana Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü,Kompozisyon Ana Sanat Dalında İvan Çelak’la kompozisyon, Mert Karabey’le teori ve armoni çalışmalarına devam ediyor. Çeşitli sahne ve atölye çalışmalarında yer aldı. 2012-13 sezonunda ADOB’da sahnelenmiş olan Bremen Mızıkacıları müzikalinin müzik ve düzenlemelerini yapmıştır.
Korkak
Yaklaşık bir buçuk dakika uzunluğunda ve A-B-A formundadır. Tam ton ve modal dizilerden oluşan armonik yapı içerisinde yazılmıştır.

OĞULCAN SÜMER
1984 yılında Ankara’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve lisenin bir bölümünü İzmir’de, birbölümünüde Nevşehir’de tamamladı. Farklı müzik gruplarıyla gitarist ve bas gitarist olarakçalışma imkânı buldu.2007 yılında Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın koro programında lisans eğitiminebaşladı. Bu bölümün son senesinde piano ve yaylı dörtlü için yaptığı çalışmalarla aynıokulun Müzik Bölümü, Kompozisyon Anasanat Dalı’nda ikinci lisans eğitimine başladı(2013).Kompozisyonçalışmalarınıİsmail Sezen’le,armoni, teori, kompozisyonsemineri çalışmalarını Mert Karabey’le sürdürmektedir.
Plastic
Üç dakika süren çalışma iki bölümden oluşmaktadır. 12-ses tekniğiyleyazılmıştır.

ELİF EBRU SAKAR
1994 Mersin doğumlu besteci, erken yaşta başlayan piyano eğitimi süresince küçük piyano parçaları yazmış, ilk orkestra müziği çalışmalarını 16 yaşında yapmıştır. 18 yaşında Alman oda müziği grubu Meininger Trio tarafından sipariş aldığı, prömiyeri Almanya’da yapılan ve CD kaydı 2014 sonunda çıkacak olan Wind Touch isimli eseri, kendisini “Avrupa’dan sipariş alan en genç Türk besteci” ünvanınakavuşturmuştur. Sakar, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümüne kabul edildiği 2012 yılında Almanya’nın BeethovenFest müzik festivaline “davetli besteci” sıfatıyla katılmıştır.Sipariş aldığı ülkeler arasında Almanya, İsviçre ve ABD bulunan Sakar’ın, klarinetist Selin Gürol tarafından sipariş edilen Sketches adlı klarinet düo eserinin prömiyeri 21 Şubat 2014’te, İsviçre’de Selin Gürol ve Martina Morello tarafından gerçekleştirilmiştir. HacettepeÜniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı’ndaki kompozisyon çalışmalarını halen Sıdıka Özdil’le sürdüren ve Türkiye’den henüz sipariş almamış olan Sakar’ın gelecek projeleri, ABD’de perküsyonist Richard Whynn McGuire ve Japonya-Ukrayna-İran-Rusya turnelerinde Fransız piyanist Nicolas Horvath’la gerçekleşecektir.
Sketches / Bagatelle
Besteci, yapıtları için program notu belirtmemeyi uygun görmüştür.
ATA CAN YILDIZ
Bestecinin özgeçmişi için 11. sayfaya bakınız.
Far From Rice Paddies
Pentatonik modların kullanıldığı eser shakuhachi’den etkilenerek yazılmıştır.

HAMDULLAH EMİNOĞLU
1989 yılında Ankara’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ankara’nın Keçiören ilçesinde tamamladı. Lise ve yüksekokul eğitimini Silahlı Kuvvetler Bando Okullar Komutanlığı’n-da tamamlayarak 2008 yılında korno icracısı olarak mezun oldu. 2008 yılından itibaren Hava Kuvvetleri Bandosu’nda görev yapmakta olan Eminoğlu 5.5.2011 tarihinde Hava Kuvvetleri’nin açmış olduğu “Hava Kuvvetleri’nin Yüzüncü Yıl Marşı” yarışmasında bando orkestrası ve koro için yazmış olduğu marşla birinci oldu. 2013 yılında Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuarı Bestecilik Anasanat Dalı’nda lisans eğitimine başladı. İsmail Sezen, Mert Karabey, İvan Çelak gibi isimlerle müzik teorisi ve kompozisyon çalışmakta, çalgı icracısı olarak sesle ilişkili diğer alanlarda da faaliyet göstermektedir.
Rüya
Yaklaşık iki dakika uzunluğundaki müzik, üç bölmeli şarkı formunda yazılmıştır.Kromatik, pentatonik ve atonal dizilerin birbiri ardına gelmesiyle oluşturulan eserde besteci, ton içinde atonal pasajları bir anda duyurarak ve tondan çok uzak bir melodiyi ana tonda bitirerek betimlemeli bir anlatım amaçlamıştır. Ana tona uzak bir tonda başlayan B teması, coşkulu bir anlatım sunduktan sonra ilk bölme yeniden duyurulur. Bu kez 20. yy flüt teknikleriyle başlayan A teması, sürpriz bir şekilde ana tona bağlanarak sona erer.

AYTAÇ ATAÇ
Başkent Üniversitesi’nde Murat Yakın, İstanbul Teknik Üniversitesi MIAM’da Adam Roberts, Pieter Snapper ve Kamran İnce’yle kompozisyon çalıştı. Yüksek lisans çalışmalarına MIAM’da devam etmektedir.
Decay
Solo flüt için yazılmış Decay, iki karşıt materyalin içiçe geçmesiyle oluşan kontrpuntal bir yazıdır.

FIRAT AĞACIK
1987 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Ankara’da tamamladı. Müzikle uğraşmaya ortaokul yıllarında başladı. Lise yıllarında rock müzik çalışmaları yapan genç besteci, klasik müzikle ve temel müzikle ilgili çalışmalar yapmaya Başkent Üniversitesi Konservatuvarı’nda başladı. Halen bu kurumdaMurat Yakın’dan kompozisyon, Ertuğrul Bayraktar ve Duysal İmsel’den armoni dersleri almaktadır. Rock müziğe olan ilgisini hiç yitirmeyen sanatçı bu alanda da besteler yapıp, konserler vermektedir. Genç besteci bu iki müzik türünü sentezleme çalışmalarını bir albümde toplama aşamasındadır. Ayrıca, farklı müzik türlerinde yürüttüğü albüm çalışmalarını Plan adlı grubuyla eylül ayında sonuçlandıracaktır.
Cennetin Ritmi ve Bir Meyve
Müzik, cennetin ritminden koparak dünyaya düşen bir meyvenin, olmak istediği ağaca dönüşmesinden sonra onunla temasa geçen canlıların geçirdiği değişimi seslendirmektedir.

MELTEM ÇAĞLA YAZAR
1990 yılında İstanbul’da doğdu. Müziğe duyduğu ilgiyle 2010 yılında, İstanbul Teknik Üniversitesi’ndeki eğitimini bırakarak İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde lisans eğitimine başladı. Tolga Tüzün, Turgut Pöğün, Selen Gülün ve Tolga Zafer Özdemir gibi isimlerle armoni, orkestrasyon, kompozisyon ve müzik tarihi gibi alanlarda çalışma fırsatı oldu. Ağırlıklı olarak elektronik müzik ve elektro-akustik kompozisyon alanlarına ilgi duymasının yanı sıra kayıt teknolojileri ve prodüksiyon alanında da çeşitli çalışmaları sürmekte, eğitimine lisans 4. sınıf öğrencisi olarak devam etmektedir.
Tekil
Çağdaş müzikte kullanılan, enstrümanların alışılmış seslerinden farklı sesler ve tınılar elde etmenin hedeflendiği, klasik armoni ve form anlayışından uzak, müzikte zamansallığın kırılmaya çalışıldığı bir kompozisyondur.

NİSAN AK
1991 doğumlu Nisan Ak, müziğe 9 yaşında, gitarla başladı. 14 yaşındayken İstanbul Avni Akyol Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ni kazanınca gitarla birlikte piyano da çalmaya başladı. İlk bestesini bu okulda 15 yaşındayken yazdı. Yine bu okulda son sınıftayken İlham adlı çalışmasının ilk seslendirilişini yaptı. 2009 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi’ne tam burslu kabul edilen Ak, burada Turgut Pöğün’le bestecilik çalıştı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Erdem Çöloğlu’nun orkestra şefliği derslerine de katılan Nisan Ak, eğitimine şu anda aynı kurumda Antonio Pirolli ile devam etmektedir. Yaklaşık üç yıldır şeflik eğitimi alan besteci, Denise Ham, Gerardo Edelstein, Işın Metin, Orhun Orhon, Sascha Gotzel, Donald Portnoy, Maurice Peress gibi isimlerle atölye çalışmaları yapmıştır. Halen İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde son sınıfta okumaktadır.
Kafein
Başlangıçta üç tematik malzemenin birleştirilmesiyle ortaya çıkan müzik, daha sonra kendi agresif karakterini kazanır. Yaklaşık 10 dakika içerisinde çeşitli zamanlarda sinirlenir ve yatışır. Ancak öfkeyi bastırmak, yalnızca onun daha fazla artmasına sebep olacaktır.

YİĞİT ALBAYRAK
1990 İstanbul doğumlu Yiğit Albayrak, müziğe ilk adımını 4 yaşında, Keysudar Sever’in öğretmenliği eşliğinde piyano ile atmıştır. 8 sene özel piyano eğitimi almış ve piyano eğitimini bırakmadan hemen önce, 2000 yılında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na girmeye hak kazanarak, Şenova Ülker’in de hocaları arasında bulunduğu trompet bölümünde okuduktan sonra enstrüman değişikliğiyle saksofon bölümüne geçiş yapmıştır. Albayrak,2005 yılından itibaren 4 sene boyunca konservatuvarda saksofon eğitimi görmüş, 2009 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi MSSB-Duysal Sanatlar Tasarımı Programı Kompozisyon Dalı’na girmeye hak kazanmıştır. Halen YTÜ’de Uğur Gülbaharlı ve Koray Sazlı ile eğitimine devam etmekte, profesyonel olarak çeşitli sanatçıların arkasında ve gruplarla sahne almaktadır.
Diyaloglar
Eser, A-B-A-C-A formunda tek bölümden oluşmaktadır. A temasının karakterinin dominantlığında ilerleyen oktet, kısa bir girişle başlayarak enstrümanlar arasındaki çeşitli diyalogları tek tek ve gruplar halinde duyurmakta, A karakterli bir koda ile son bulmaktadır. Besteci, bu organizasyonda emeği geçen herkese ve yorumculara tek tek teşekkür eder.

ESER ÖZBAKIR
1982 yılında Rize’de doğdu. Ortaokul yıllarında klasik gitara ilgi duymaya başladı, 1996 yılında Rıza Başikoğlu’ndan özel gitar dersleri aldı. 2002 yılında Emre Karabulut, 2004 yılında Ümit Yılmaz’la elektrik gitar çalıştı. Trakya Üniversitesi’nde bir yıl mühendislik öğrenimi gördükten sonra, 2007 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, MSSB Duysal Sanatlar Tasarımı Programı, kompozisyon dalına girmeye hak kazandı. Koray Sazlı, Emre Dündar, Evrim Demirel ve Uğur Gülbaharlı’yla kompozisyon, armoni, kontrpuan ve orkestrasyon, Deniz Arat’la solfej ve müzik kuramı, Ceylan Akbulut’la piyano çalıştı. Kompozisyon çalışmalarının yanı sıra elektrik gitar çalmakta ve gitar dersleri vermektedir.
Diriliş
Diriliş, insanın ruhsal tekamülünü ve yeni bir yaşam algısına kavuşmasındaki motivasyonunu, bu süreçte deneyimlediği olayları yansıtmaktadır. Üç bölümden oluşan müzik, piyanoyla etkileşimli olarak nefesli çalgıların, kurulmuş olan armonik düzen içerisinde uzayan seslerin yarattığı, her üç bölümde de yinelenen, tekrarlı bir biçimde dinamik değerlerin kademeli olarak yükselerek duyurulmasına dayanmaktadır.Besteci, Sesin Yolculuğu Şenliği’nin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese ve yapıtının seslendirilmesinde büyük bir özveri sergileyen tüm yorumculara teşekkür eder.

SİBİL ARSENYAN
1996 yılında Sirvart Karamanukyan’la piyano derslerine başladı. 2008 yılında Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Bölümü’ne girdi. 2009 yılında aynı üniversitenin Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü’nde kompozisyon dalıyla birlikte çift anadal yapmaya hak kazandı; burada Alper Maral, Deniz Arat, Aydın Büke, Perisima Dinçsoy ve Ceylan Ünal Akbulut’un öğrencisi oldu. Kompozisyon çalışmalarına Uğur Gülbaharlı ile başlayan, Koray Sazlı ile kompozisyon, kontrpuan ve tonal kompozisyon çalışan Arsenyan, yurtiçi ve yurtdışında çeşitli seminer ve ustalık derslerine katıldı. 2013 yılında Matematik Bölümü’nden mezun oldu. Halen kompozisyon çalışmalarını Kaveh Bahçeban’la, orkestra şefliği çalışmalarını Ivan Arion Karst’la sürdürmektedir.
tale of a million siblings
“…Daha ne kadar dayanabilirdi, bilmiyordu. Dışarı çıkmak istiyor ama yalnız kalmaktan korkuyordu. Aslında birçoğu kalabalığın içinde yalnızlığı yaşamaya alışmıştı… Ama o gün dışarı çıktığında yanında buldu hepsini. Ve ne kadar da çoklardı! Hayatlarında ilk defa sesleri çıkıyordu. Onlarla birlikteyken daha çok inanıyordu kendisine, her şeyin daha güzel olabileceğine. Sonra bir ses duydu; bir acı hissetti göğsünün tam ortasında. Son hatırladığı şey kardeşlerinin acı feryatlarıydı…”

Üç bölmeli tek bir bölümden oluşan bu parçada tam ton dizisinin etkisi duyulmaktadır. Dizinin ütopik etkisinin zaman zaman kırılarak gerçeklikle bağdaştığı gözlemlenebilir.Parçanın icrasında emeği geçen tüm kardeşlerime teşekkür ederim.

TEŞEKKÜR

Sesin Yolculuğu 7

konserlerinin

ses kayıtlarını yapan
Sinan Kestelli
ve MİAM SED öğrencilerine,

video kayıtlarını yapan
İstanbul Bilgi Üniversitesi
Müzik Bölümü öğrencilerine,

program kitapçığının basılmasına
destek olan
İstanbul Bilgi Üniversitesi’ne,

ve

çalgı desteği sağlayan
İstanbul Devlet Opera ve Balesi Müdürlüğü’ne

teşekkür ederiz




Hoşgeldiniz